Rantapääskyn päiväkotiyhdistys r.y.

Rantapääskyn päiväkotiyhdistys r.y. on vanhempainyhdistys, joka ylläpitää Rantapääskyn päiväkotia. Yhdistys perustettiin vuonna 1973 Vaasan Keskussairaalan päivähoidon yhdistyksenä ja se toimi sairaalan alueella vain sairaalan henkilökunnalle. Päivähoitopaikkojen tarve kasvoi ja sairaanhoitopiirin päiväkoti jäi liian pieneksi. Yhdistys päätti rakentaa uuden ja hyvän yhteistyön jälkeen Vaasan kaupungin kanssa uusi päiväkoti valmistui vuonna 1985, osoitteeseen Rantakatu 23. Kaksikielinen päiväkoti on toiminut siitä lähtien ja yhdistys voi juhlia 45-vuotisjuhliaan päiväkotialalla.

Yhdistystä johtaa hallitus, joka muodostuu päiväkodin lasten vanhemmista. Hallitus valitaan joka vuosi ja se kokoontuu keskimäärin kerran kuukaudessa tai tarpeen mukaan.

Hallitus vuonna 2022:
Puheenjohtaja. Anna Höglund
Sihteeri. Eva Lillhonga

Jäsenet:
Anders Wik
Lotta Alhonnoro
Elisabeth Krooks

Tämän lisäksi on myös vanhempainkomitea, joka järjestää matkoja, pihajuhlia, basaareja ja muuta hauskaa. Se on erittäin tervetullutta toimintaa päiväkodin arkeen. Voit vanhempana olla aktiivinen joko hallitustyössä tai vanhempainkomiteassa. Yhdessä luomme hyvän päiväkodin niille lapsille, jotka ovat päivittäin hoidossa Rantapääskyn päiväkodissa.

Olet vanhempana lämpimästi tervetullut yhteistyötoimintaan lapsia varten!